Lyckad Trysilresa

Klubbresan till Trysil blev lyckad även i år. Sex ”gubbar” i varierande ålder deltog och alla fick upp minst en större fisk, de flesta av oss åtskilligt flera. Vi riktade fisket mest efter harr med torrfluga, men det fanns även möjlighet att fiska efter öring i mer strömmande forsar. Vattennivån i Trysilälven var lägre än normalt så det blev inte lika lätt som vanligt att hitta de större harrarna. Flera av de vanliga ställena gav dålig utdelning så det gällde att försöka på nya platser. Vi fick som sagt hyggligt med fisk men de flesta var små, flera på just under 25 cm som kan bli fina när de växt till sig.

Som hemsideskribent/redaktör efterlyser jag alltid bilder från fisket och då helst bilder på fiskare och levande fisk som kan släppas tillbaka. Numera fiskar de flesta av oss för nöje och avkoppling och inte matbehov varför vi behandlar fisken skonsamt och släpper tillbaka större delen av fångsten.

Du hittar bilder från resan på Bildgalleriet, tar mej även friheten att lägga ut en bild på den harr jag tog när klubben åkte hit 2016. Skicka gärna in bilder från era fiskeäventyr och skriv lite om dem.

Similar Posts